pátek 27. srpna 2010

Nakupování na internetu se stává atraktivní i pro starší generaci

Praha - Nakupování na internetu už není atraktivní jen pro nejmladší generaci dospělých, v meziročním srovnání mu přichází na chuť také čím dál více lidí nad 40 let. Vyplynulo to z průzkumu Heureka.cz a Aukro.cz, o kterém firmy informovaly ve středu.



 Ve srovnání let 2008 a 2009 je na první pohled zřejmé, že na internet začali mířit za nákupy také starší lidé,“ komentovala mluvčí aukčního portálu Aukro.cz Lenka Hanušová. Zatímco v roce 2008 bylo nakupování na internetu zajímavé hlavně pro lidi do 30 let, v loňském roce své obavy překonalo o téměř sedm procent více lidí starších 40 let. „Nakupování na internetu si v České republice dlouhodobě zlepšuje svou pozici a přibývá lidí spokojených s nákupem v internetových obchodech a internetových aukcích. Tím, jak si předávají své pozitivní zkušenosti, roste samozřejmě zájem napříč generacemi,“ dodala Hanušová.
Podobně jako v roce 2008 byla hlavním důvodem k nákupu na internetu nižší cena zboží ve srovnání s cenou v kamenných obchodech. „Zajímavé však je, že nakupující na internetu začínají více oceňovat to, že zboží pořídí rychleji než v kamenném obchodě,“ sdělil Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.
Na internetu v loňském roce nakoupilo alespoň jednou 95 procent respondentů, více než čtvrtina respondentů nakupuje přibližně jednou měsíčně. Mezi nejsilnějšími produkty nakupovanými na internetu patří tradičně elektronika nebo oblečení a doplňky. „Na internetu nakupují lidé zejména proto, že tady mohou pořídit značkové oblečení, které jinde na českém trhu nenajdou. Také ceny jsou pro nakupující příznivé v porovnání s mnohdy nadsazenými cenami zboží v českých kamenných obchodech,“ řekla Hanušová.
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007, na jednom místě porovnává přes 20 milionů položek z více než 5 000 internetových obchodů.
Společnost Aukro provozuje největší internetový aukční portál v České republice, komunitu Aukro.cz tvoří bezmála 1,7 milionu registrovaných uživatelů. Hodnota obchodovaných transakcí v loňském roce překročila 4,2 miliardy korun.

Žádné komentáře:

Okomentovat